Sunday, December 25, 2011

TIDAK DISANGKA-SANGKA






Assalamualaikum...alhamdulillah masih lagi diberi nikmat iman dan kesihatan yang baik..
Ingin berkongsi satu peristiwa yang tidak boleh dilupakan sepanjang berada di bumi UTM.
Beberapa minggu yang lepas, dengan x disangka-sangka saya mengalami satu kemalangan semasa ingin ke satu program.Alhamdulillah sekali lagi syukur dipanjatkan kepada yang Maha Kuasa sebab masih lagi diberi peluang untuk bernafas dan berjalan di atas muka buka bumi ini,Cedeara biasa sahaja.

Lepas x cdent, saya dihantar oleh seorang kakak MPM ke Pusat Kesihatan UTM.Jadi tergendala niat saya untuk ke program tersebut.Saya dihantar pulang ke kolej dan berehat sahaja di bilik.Ada sahabat2 yang bertanya keadaan saya selepas itu.Terima kasih shbt2 yang sangat perihatin tentang kesihatan saya.Pada petang itu,, saya dikejutkan oleh panggilan telefon.Rupa-rupanya kakak naqibah yang kol.Dia bertanya tentang keadaan saya dan dia ingin datang melawat saya di kolej.

Pada mulanya saya tidak bagi beliau dtg sebab cedera saya tidak lah seteruk mne.Namun pada petang itu, setelah pintu bilik di ketuk beberapa kali, saya membuka pintu dan melihat bukan kakak naqibah saya sahaja yang bertandang tetapi juga sahabat2 yang berdekatan.Rasa sangt terharu.huhu.Bukan itu sahaja,malah mereka bawa makanan sekali untuk saya.Dengan kreatifnya, mereka mendoakn sy seperti gambar di atas.(dalam ada kuih n mihun..=))

Petang itu, kami berbual-bual di bilik dan semuanya terlelap berjemaah.hihi..Lepas bangun jer semua berhajat nk mengisi perut yang lapar.Kami ke kafe berdekatan dan makan di sana.Terasa sangat Indah bila berukhwah kerana Allah.Bila sakit ada yang dtg bertandang, bila salah ada yang menegur, bila terasa lemah, ada yang memberi semangat.Ya Allah..indahnya ciptaanMu.

Terima kasih juga kepada kawan-kawan kelas yang sudi datang melwat dan bertanya khabar.Terima Kasih semua.Sebenarnya semua yang berlaku ada hikmah yang Allah singkapkan dan mungkin juga membawa diri ini untuk lebih mendekatiNya.Alhamdulillah, moga dapat kafarah dosa dan dapat menambah rasa syukur kepadaNya.Teringat kata-kata Saidina Ali Bin Abi Talib:

" Selemah-lemah manusia ialah orang yg tak boleh mencari sahabat dan orang yang lebih lemah dari itu ialah orang yg mensia-siakan sahabat yg telah dicari"











No comments:

Post a Comment